Co je vlastně optimalizace
Internetové stránky na nás chrlí spoustu odkazů na různé weby, někdy se může stát, že se v té spoustě odkazů člověk velmi špatně orientuje. K tomu, aby webové stránky byly přehledné a upravené, k tomu slouží optimalizace webu – SEO.
Pokud si sami plánujete zřídit webové stránky ať už za účelem soukromým nebo profesionálním, určitě oceníte jejich úpravu tak, aby daný web návštěvníci snadno a rychle našli, tedy aby se v prohlížečích objevoval na předních místech. Cílem je, aby web byl vidět tam, kde je to třeba.
Jak na to
S optimalizací je dobré obrátit se na někoho, kdo je v tom znalý a má nějaké zkušenosti, zhodnotí vaši konkrétní situaci, váš cíl a hlavně odvětví, kterého se webové stránky mají týkat. Výhodou jsou služby profesionála a individuální přístup. Poté proběhne vyhodnocení zásadních slov (klíčová slova mají velký význam a rozhodně se nevyplácí je podceňovat, zobrazovat by se měla jak v samotném textu, tak v titulku) a celková analýza. Na základě těchto poznatků je zpracován konkrétní návrh a postup, nejlépe s dlouhodobým výhledem, který zajistí vysokou návštěvnost webu.
Základ
Základem kvalitního webu je snadná orientace návštěvníka na stránkách, a to ať už se jedná velkou rostoucí firmu nebo o malého podnikatele. Dobré je si ujasnit, co by vlastně měl uživatel hledat. Někdy není třeba žádných zásadních změn, postačí jen drobné kosmetické úpravy webové stránky, zaplní se tak drobné mezery a web je poté častěji vyhledáván. Základním pravidlem, kterým by se měl každý majitel webových stránek řídit, je nejen srozumitelný obsah, ale i umění ho tzv. prodat. Jako ve všem, i u webových stránek platí, že méně je někdy více, myslete na to, že velké množství informací může návštěvníka odradit. Stejně to platí i o obrázcích. Nadpis by měl evokovat obsah webu.