Na oprávněnou kritiku, že elektrická vozidla prohrála již před sto lety v konkurenčním boji se spalovacími motory pro své nesporné nevýhody a že stále tyto důvody trvají, odpovídají posunem technologií a budoucím vývojem. Je pravda, že technologický vývoj i v oblasti elektrovozů je výrazný. Ale stačí to k překonání nevýhod, kterým elektrický pohon s úložištěm energie v baterce trpí vůči jiným alternativám? Pohon na baterky má dnes již nesporně své místo ve světě. Skvěle se uplatnil v elektrokolech, koloběžkách a městských skútrech. Jejich smysl lze najít i v městských vozech, i když tam již s otazníkem vzhledem k jejich ceně. Nicméně tam lze někde hledat hranici pro smysluplné využití. Pro další náročnější dopravu již je to přinejmenším sporné a v některých oblastech přímo nesmyslné. Toho si jsou vědomi i ti co tuto formu dopravy prosazují za každou cenu.

Tři autobaterie

Aby svůj postoj obhájili, tak uvádějí, že se vyvíjí nové technologie, které jasné problémy elektroaut vyřeší. Ty jsou slibované již řadu let, jenže termín zákazu spalovacích aut se blíží, nicméně posun v oblasti nových baterií do elektroaut je stále jen posouván a v nedohlednu. Nakonec se může stát, že žádný nepřijde a jedinou změnou do budoucna bude výrazně snížená mobilita. Kdysi slibovaná změna technologií a nových baterií, která měla přijít již v roce 2021 se nově neplánuje ani pro další desetiletí. Současný vývoj baterií nebude i nadále schopen dle vyjádření výrobců přijít již dávno slibovanou baterií s tuhým elektrolytem. Díky tomu budou i budoucí elektromobily navzdory slibům idealistů trpět stejnými problémy, kterými trpěly elektrická auta již v 19 století. A kvůli kterým již tenkrát prohrály se spalovacími vozy svůj konkurenční boj. Aktuálně se auta na baterku neprosazují pro své výhody, ale z politických důvodů navzdory setrvávajícím potížím.

Autobaterie

Slibované technologické řešení, kdy bude elektromobil skutečně konkurenčně schopný vedle spalovacího motoru a bude stát podobné peníze je v nedohlednu. Vědci z Massachusettského technologického institutu již dlouho uvádějí, že žádný aktuální výzkum není tak daleko, aby se jeho technologie mohly dostat do výroby před rokem 2030. Otázkou je, zda se předpoklad této technologie nebude do deseti let znova posouvat kamsi do hlubší budoucnosti. Přitom v tom desetiletí začne platit zákaz prodeje spalovacích motorů a zjevně bez plnohodnotné náhrady sebere mnohým uživatelským skupinám mobilitu. Někteří aktivisté prosazující pohon na baterky se touto skutečností netají. Jiní předstíraně tvrdí, že vše vyřeší technologický posun, aniž by svá tvrzení měli, jak podložit. To vše údajně v zájmu ochrany životního prostředí. Přitom ubírat se pouze cestou aut na baterky a tvrdit, že to je v zájmu klimatu je více než sporné. Protože k žádnému snížení škodlivin a vyšší ochraně přírody touto cestou vůbec nemusí dojít.